Què és l’AMPA?

Les sigles AMPA signifiquen: Associació de Mares i Pares d’Alumnes, i és l’entitat sense afany de lucre que agrupa les mares i els pares dels alumnes de l’escola.
El seu objectiu fonamental és contribuir a la millora de la qualitat de l’ensenyament que reben els nostres fills. El seu funcionament es basa en el diàleg i la col·laboració amb els diversos sectors de la comunitat educativa.

Quines són les funcions de l’AMPA?

L’AMPA te diverses funcions: És el principal interlocutor que tenen els mestres i els equips directius de les escoles per tractar els temes que afecten el conjunt de famílies que duem els nostres fills a l’escola.

• Permet opinar a les famílies sobre el funcionament quotidià de l’escola.
  • Administra i gestiona els recursos que aporten els associats, és a dir, les mares i pares dels alumnes.
  • A més a més, l’AMPA participa en la presa de decisions i en el govern de l’escola mitjançant un representant en el Consell Escolar del Centre.

Estructura de l’AMPA

Per tal de ser funcional, l’AMPA compta amb un equip directiu format per:

• President/a
  • Vicepresident/a
  • Tresorer/a
  • Secretari/a

S’organitza en comissions per a la màxima operativitat. En l’actualitat l’AMPA del CEIP Catalunya compta amb les següents comissions:

• Casals
  • Econòmica
  • Extraescolars
  • Festes
  • Menjador – Acollida
  • Web

L’AMPA es reuneix regularment en Juntes Ordinàries per tractar dels temes del dia a dia de l’escola, i en Juntes Extraordinàries quan alguna situació fora d’allò habitual ho requereix.

Així mateix, per tal que les mares i pares puguin fer arribar les seves opinions i comentaris a l’AMPA, es celebren també Assemblees Ordinàries regularment i Extraordinàries quan les circumstàncies ho aconsellen.

Entre convocatòries d’Assemblees, qualsevol mare o pare pot fer arribar els seus suggeriments, queixes o propostes a l’AMPA a través de qualsevol membre de la Junta o bé al correu electrònic contacta@ampacatalunya.cat

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *